Zorg Leuven

Zorg Leuven was op zoek naar een mobiele webapplicatie waarmee hun thuisverzorgers gemakkelijk een to-do-lijst kunnen raadplegen wanneer ze op locatie werken bij hun cliënten. Daarnaast greep Zorg Leuven de kans om hun werking volledig te digitaliseren.

Delen:
Klant
Zorg Leuven
Industrie
Zorg

Tot voordien werkte de organisatie namelijk nog met papieren checklists. De communicatie tussen de thuiszorg, regiomanagers en therapeuten over taken en cliënten werd volledig geïntegreerd in de app. Het resultaat? Geen chaotische e-mailcommunicatie meer op de werkvloer.

De ontwikkeling van een Progressive Web App

Om de ontwikkeling te financieren kreeg Zorg Leuven een subsidie van de Koning Boudewijnstichting. De zorginstantie wilde de applicatie ook delen met andere organisaties, waardoor multi-tenancy een belangrijk aspect was.

Met die informatie ontwikkelde de developers van het Kunlabora team een toegankelijke en veilige Progressive Web App:

  • Via de app kunnen de thuisverzorgers een visueel ondersteund takenoverzicht maken voor hun cliënten.
  • De app zorgt voor kwalitatieve ondersteuning en directe communicatielijnen met de regiomanager en therapeut.
  • Dankzij de app geniet Zorg Leuven van een efficiënte interne communicatie en coördinatie met aanbevelingen.
  • De therapeuten krijgen een extra blik op het welzijn van de verzorgers en cliënten doordat er bijvoorbeeld met signaalkaarten wordt gewerkt die de thuisverzorger invult.

De gebruikte technologieën zijn:

AWS dynamodb, AWS cognito, Angular, Node.js, serverless framework

Geïnspireerd door deze case en wil je graag samenwerken?

Contacteer ons en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!