Hootsuite - Sparkcentral

Het digitale marketingbedrijf van de oprichter van Hootsuite had nood aan een tool om hun sociale media te beheren, maar die tool bestond nog niet. Of toch niet met alle functionaliteiten die ze wensten, dus bouwden ze zelf de digitale social mediamanagement tool.

Delen:
Klant
Hootsuite
Industrie
Social media management

Vandaag is Hootsuite een gerenommeerd merk om social media performance te monitoren. Dankzij de tool krijgen ondernemingen betere inzichten in hun sociale mediarelaties. Door die inzichten kunnen zij betere social listening en social marketing leveren, wat resulteert in duidelijke acties met een heldere meetbare zakelijke impact.

Welke software noden had Hootsuite?

 

Hootsuite wilde een uitbreiding van hun platform om de klanttevredenheid te verhogen. Daarvoor wensten ze een geoptimaliseerde zakelijke communicatie via social media en messaging. Om dat te realiseren was er nood aan een uitbreiding van hun bestaande platform Sparkcentral met nieuwe functies.

 

Bij Kunlabora hielpen we daarom bij de uitbreiding van Sparkcentral: een customer care platform waarmee bedrijven in contact staan met hun publiek. Het platform biedt de mogelijkheid aan organisaties om de conversaties met hun publiek naadloos te beheren op eender welk messaging kanaal of sociaal media netwerk. Zo voegden we daarom integraties toe met een divers aanbod aan apps: X, Instagram, Messenger, Telegram, Viber, Mailgun en WeChat.

Welke functionaliteiten biedt Sparkcentral?

Dankzij Sparkcentral geniet Hootsuite van de volgende functionaliteiten:

  • Eenvoudig beheer: Bedrijven genieten van een centraal beheer van al hun support kanalen op één plek. Dit geldt zowel voor de sociale media kanalen als messaging services.
  • Centrale plek klantgegevens: Doordat klantgegevens verzameld en beheerd worden op één plek, worden vragen en problemen sneller opgelost.
  • Heldere inzichten: Het is eenvoudig om rapporten en analyses te genereren uit Sparkcentral. Die inzichten kunnen bedrijven gebruiken om doelen te stellen, enquêtes te versturen en inzicht te vergaren in hun customer care activiteiten.
  • Efficiënte persoonlijke communicatie: Dankzij aangepaste bots en automatisering kan je via Sparkcentral efficiënt en op een persoonlijke wijze communiceren met klanten.

Features aanpassen terwijl het digitale platform bleef functioneren

 

Tijdens het project werkten de experten van Kunlabora nauw samen met de product engineers van Hootsuite. Dit was noodzakelijk om tot de beste implementatie van de nieuwe features te komen.

 

Daarnaast werd het nieuwe platform uitvoerig getest door onze experten. Zowel de gebruikte code als de applicatie zelf werd daarbij grondig geanalyseerd. Zo kon Sparkcentral blijven functioneren terwijl we continu aanpassingen uitvoerden.

 

Heb jij een bestaand digitaal platform dat toe is aan vernieuwing? Of wens je een custom softwaretoepassing op maat van jouw wensen? Laat onze experten helpen! We hebben tonnen in-house ervaring om jouw software implementatie vlot te ontwikkelen.

 

Contacteer onze experten

Geïnspireerd door deze case en wil je graag samenwerken?

Contacteer ons en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!