Thewave verzekeringen

Thewave – vroeger UnderCover – is een EnsurTech start-up in de verzekeringssector. Ze zijn gespecialiseerd in allerlei uitdagingen op vlak van data in de Belgische verzekeringswereld.

Delen:
Klant
Thewave
Industrie
Verzekeringen

Hun projecten zijn uiteenlopend: van datamigraties, over interne en externe data-integraties, tot business intelligence.

Thewave had nood aan een softwareplatform voor hun klanten

 

Thewave had nood aan een softwareplatform om hun klanten te bedienen. Het doel van het platform is om de verzekeringsmakelaars dichter bij hun eigen polishouders te brengen.

Samenwerking centraal op het digitale platform

Om makelaars en polishouders hechter te laten samenwerken via het platform was er nood aan een aantal belangrijke functionaliteiten. Eerst en vooral moeten polishouders via het platform alle info over hun huidige en de aanbevolen verzekeringen eenvoudig terugvinden. Daarnaast moet het platform een gepersonaliseerde risicobeoordeling bieden, net als de mogelijkheid tot het vergelijken van premies en verzekeringen.

 

Om vlotte samenwerkingen te garanderen via het platform, moet het voor polishouders uitnodigend zijn om persoonlijke informatie te delen. Denk bijvoorbeeld aan informatie over inboedel of belangrijke levensgebeurtenissen. Wanneer polishouders dit doen, is het mogelijk om hen op maat gemaakte waarschuwingen te bezorgen. Bijvoorbeeld wanneer er details een grote invloed kunnen uitoefenen op een verzekeringssituatie.

 

Concreet zorgt het platform er dus voor dat polishouders beter geïnformeerd zijn, waardoor makelaars tegelijk hun klanten beter van dienst zijn. Een win-win!

Van Service Blueprint tot eenvoudig uitbreidbare applicatie

Vooraleer we bij Kunlabora met het project van start gingen, voerden we een Service Blueprint uit. Daarmee brachten we alle gewenste functionaliteiten in kaart. Plus: zo zorgden we voor een gedetailleerd plan van aanpak om de applicatie te bouwen.

 

Vervolgens gingen we over tot het development van een eerste versie van de app. De applicatie bood bij de start basis functionaliteiten aan. De architectuur van de app is daarbij eenvoudig aan te passen, omdat we voor een uitbreidbare architectuur kozen.

 

Vervolgens konden we, dankzij de feedback van de gebruikers en aanvullende eisen, de applicatie stapsgewijs verbeteren. Extra handig daarbij is dat we het implementatieproces volledig automatiseerden, zodat het vrijgeven van een nieuwe versie in productie kinderspel is.

Nieuwe efficiënte applicatie nodig?

 

Heeft jouw organisatie ook nood aan een nieuwe applicatie of andere digitale oplossing? Laat ons helpen: we zijn expert in het ontwikkelen van maatwerk software oplossingen. Onze bewezen werkwijze met Service Blueprint zorgt ervoor dat we jouw wensen en noden helemaal in kaart brengen om die vervolgens vlekkeloos uit te voeren.

 

Ik heb nood aan een maatwerk digitale oplossing

Geïnspireerd door deze case en wil je graag samenwerken?

Contacteer ons en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!